top of page
חיפוש

אנגלית דבורה, אלוף שחמט בכיתה א' ושיטת לימוד שמבשרת מהפיכה חינוכית ביקנעם! • כתבה שעל 'שלהבות חב"ד'

• כתבה מרתקת על 'שלהבות חב"ד' שהתפרסמה בעיתוני סוף השבוע ביקנעם ובסביבה



אנגלית דבורה, אלוף שחמט בכיתה א' ושיטת לימוד שמבשרת מהפיכה חינוכית ביקנעם!


ישנה אמרה מפורסמת שאומרת שבית ספר בוחרים לפי מדד חינוכי ולא לפי מדד גאוגרפי!

נזכרתי באמרה הזאת כששמעתי על כיתת הלימוד היחודית שנפתחה ביקנעם בשנה האחרונה. כיתה זו מקבצת אליה ילדים מכל האיזור. ולמרות שלא לכולם יש מערך הסעות מדלת לדלת אך כולם נחושים להגיע בכל דרך שהיא לכיתה. כנראה ישנה סיבה טובה לכך..

כיוון שטוב מראה עיניים, החלטתי להגיע ולחזות במו עיניי בפלא החינוכי שמתהווה כאן ביקנעם.


כבר במבט ראשון, אי אפשר שלא להתפעל מהנוף הפנורמי הנהדר הנשקף מכל כיוון. המורדות הירוקים של גבעות מגידו, נחל השניים המפכפך בתווך, כשלאורכו ניבטים היטב שיחי הפטל עם פירות עסיסיים שבעונה זו גדלים מחדש. נוף שללא ספק משווה אווירה פסטורלית ונעימה.


חצר הכיתה מעוצבת גם היא כסביבת למידה תומכת וירוקה, המשלבת היטב את החומר הלימודי עם הטבע והופכת גם את הלימוד עצמו לחוויה. משפטי העצמה באנגלית מתובלים בצבעים משובבי עין עם משוואות מתמטיות על הדרך. נראה שאלגברה מעולם לא הייתה חיננית כל כך..


הילדים מוצאים תעסוקה הולמת בפינות החמד בחצר. האחד מנסה את כוחו המוסיקלי בנגינה באורגן, השנייה מטפחת את פרחי הגרניום שהחלו לפרוח.


אני פוגש את אביחי, ילד סקרן עם עיניים של מדען ג'וניור, שקוע במשחק שחמט סוער עם חברו לכיתה.

מהי האינטילגנציה הבולטת שלך? אני שואל,

אני אמנם לא מצפה שהוא ידע את פירוש המילה אבל כשגולת הכותרת של 'שלהבות חב"ד' היא שיטת ה'אינטליגנציות המרובות', מסתבר שה'מדען' כבר בקיא בפירוש המילה הזאת שמשתלבת כאן כחלק אינטגרלי באווירה, כך שהוא עונה לי ללא היסוס ובעיניים בורקות: לוגית ונטורליסטית!


אז על תעסוקה התפתחותית וביטוי הכשרונות אני לא שואל, יש כאן ובשפע.

ומה לגבי שיטת הלימוד הייחודית?

את התשובה אני מקבל מהמנהלת גב' מושקי ליפש, בעלת תואר MA בחינוך מיוחד: 'תאוריית ה'אינטליגנציות מרובות' פותחה על פי פרופ' גרדנר המחלקת את נטיות האדם לשמונה אינטלגנציות עיקריות, כאשר לכל אדם יש אינטלגנציה או שתיים המאפיינות אותו' אומרת גב' ליפש ומסכמת: 'במסגרת שלנו, הלמידה והעשיה החינוכית נותנות מענה לאינטליגנציות שונות. הצוות החינוכי מסייע לתלמידים לזהות ולפתח את האינטליגנציות הבולטות שלהם ועל ידי כך מועצמים התלמידים בתחומי החיים השונים ובלמידה עצמה'.

בנוסף לכל זה, ל'שלהבות-חב"ד' יש פינה חמה למסורת וערכים. אנו מאמינים כי ערכי הדת לא מוגבלים כלל לקבוצה דתית כזו או אחרת, ובתי הספר של הרשת מיועדים למשפחות מסורתיות ושאינן דתיות המעוניינות בחינוך למסורת וערכים.


'כשהילדים שמחים גם ההורים מרוצים' כך אומרים. וכדי לוודא זאת, ביקשתי לשמוע משירה, אימו של אביחי, את דעתה על 'שלהבות חב"ד':

'נראה שבשלהבות חב"ד פיצחו את השיטה' היא אומרת, 'אין יותר 'לא רוצה לבוא היום לבית הספר''.

אביחי שמח בכל בוקר מחדש להתארגן בזריזות ולעמוד ליד הדלת עם הילקוט. רק אתמול הוא נבחר לעמוד ולהרצות בטד (TED) הפנים כיתתי על תחומי העניין שלו (כן, יש דבר כזה ב'שלהבות חב"ד'!). הילד חזר מאושר. זה העצים אותו באופן יוצא מן הכלל' מסיימת שירה.


שרי, שבנה לומד בכיתה א' אומרת: 'זהו ממש חלום שמתגשם מול העיניים!. זה משמח אותי מאוד שהילד לומד במוסד חינוכי שבו מאחורי כל שיעור, משקיעים בחשיבה ותכנון המתבטאים בביצוע מושלם של למידה חוויתית בקריאה, בחשבון, במדעים וכן בשאר המקצועות, והכל תוך כדי שימוש במגוון חושים ואינטליגנציות. ואכן, התוצאות מרגשות!'


גם ערן, אביה של אילה מגיב לנו: 'הילדה ממצה כאן את היכולות שלה פר אקסלנס. אני לא מבין איך לא עשו דבר כזה עד עכשיו, נראה שמישהו לקח את כל הידע החינוכי ואת הניסיון הפדגוגי שהצטבר עד כה במשך שנים וזיקק אותו ל - 'שלהבות חב"ד'!'.


את הצוות החינוכי מלווה ד"ר שלומית דקל - מרצה לפסיכולוגיה התפתחותית ומדריכה פדגוגית בהוראה וחינוך וכן יועצים פדגוגים נוספים מטעם רשת 'שלהבות חב"ד' הארצית.

מסתבר שהקוקטייל של אקלים סביבתי לימודי, שיטת לימוד חדשנית ומעצימה והלהט החינוכי של הצוות המסור, יוצרים את כל הטוב הזה שנקרא 'שלהבות חב"ד'.


ועדיין אני שואל את עצמי, מה הסוד? מהו סוד הרצון הבלתי נדלה להעניק חינוך ערכי ואיכותי לילדי ישראל?

הרב נעם דקל - שליח הרבי ליקנעם מסביר:

במוסדות החינוך של חב"ד כאן ביקנעם, אנו מאמינים ומיישמים את החזון של הרבי מליובאוויטש, לפיו כל תלמיד צריך לקבל משחר ילדותו את כל הכלים הדרושים לו להיות שלהבת של אור יחידה ומיוחדת,– כילד בהווה ובעתיד כמבוגר.


אז תכלס, איך נרשמים לכל הטוב הזה?

ניתן ליצור קשר עם המנהלת מושקי שתשמח להכיר לכם את 'שלהבות חב"ד'

058-413-5770

כדאי להזדרז, ההרשמה נפתחה ומספר המקומות מוגבל (בית ספר 'בוטיק' כבר אמרנו?)



56 צפיות0 תגובות
bottom of page